השפעת תקופת ההסתגלות על השינה

התסגלות ושינה

כל ילד חווה את התקופה הזו אחרת, ישנם שיחוו אותה שבוע וישנם שיחוו פחות.

תקופת החגים משבשבת את ההסתגלות ולרוב מאריכה אותה. גם אם הילד הסתגל אחרי שבוע פתאום חג ושוב שבירת שגרה שגם כך עדיין היתה שברירית ולא יציבה לו מספיק.

הילדים חווים שינויים וחשופים לגירויים חדשים רבים בתקופה זו דוגמת-

* דמויות שונות שמטפלות בו שהוא צריך להכיר ולתת בהן אמון ולהבין כי הן הדמויות שיכילו אותו, יאהבו אותו, יצחקו איתו בשעות הגן.

* חברים – הילד חווה משחק עם חברים , חברים שחוטפים לו את הצעצוע שהוא בדיוק רצה, ממתין למשחק שיתפנה ועוד.

* אוכל – לעתים גם האוכל חדש לילד.

* ריחות, צלילים- ריחות חדשים, רעשים, צלילים.

* שינה בגן- ישנם ילדים שבתקופה זו מתקשים לישון בגן או שלא ישנים מספיק כפי שישנו בבית לפני. לעומת זאת ישנם ילדים שישנים טוב יותר בגן מאשר בבית.

זו בעצם תקופת למידה וכידוע בשינה אנחנו מעבדים את מה שעשינו במהלך היום ולכן ייתכנו שינויים בהרגלי השינה בביתכם.

אז מה בעצם אפשר לעשות בתקופה הזו?

* להבין שזו תקופה ולהכיר בזה.

* לאפשר שינה אחה"צ במידת הצורך אם לא ישן טוב בגן או התעורר מאד מוקדם.

* לנסות לבלות את אחה"צ המשותף בזמן ביחד.

* לשוחח עם הילד על הפרידה בגן על זה שאמא/ אבא הולכים וחוזרים .

* לזכור שגם אתם ההורים עוברים תקופת הסתגלות.

* בהרדמה- תראו מה נכון לכם ולילד עכשיו- אולי כדאי לתקופה זו כן להיות נוכח יותר בחדר עד שירדם להשרות עליו את הבטחון חזרה או לחילופין אולי כדאי לאפשר טקס שינה ארוך יותר עם הרבה מגע בינכם.

* התעוררויות בלילה- היו שם בשבילו הכילו וראו שוב מה נכון. אם החלטתם להיות נוכחים בהרדמה תהיו גם בלילה עד שירדם, אם החלטתם לתת אוכל בלילה כיוון שלא אוכל טוב בגן עשו זאת לתקופה.

הסתגלות נעימה והמשך חגים שמחים

אם אתם מרגישים שכבר הסתגלתם (גם אתם וגם ילדכם) ועדיין חווים התעוררויות רבות בלילה, יקיצות תכופות או קושי להרדם מוזמנים להתקשר או לכתוב כאן בתגובות.

מורן

 

ליצירת קשר ושאלות, מלאי את הפרטים:







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *