חפץ מעבר

חפץ מעבר

הילדים שלי גדלו כולם עם חפץ מעבר.

שניים מהם אפילו גדלו עם אותו חפץ מעבר. הבכור הגדיל לעשות ונתן את שלו לאחיו התינוק.

לא ידעתי, אז, על סגולותיו ויתרונותיו כפי שאני יודעת היום אבל עידו בחר אותו. האהבה ממבט ראשון, הראשונה שלו.

והוא הגדיל לבחור שרוול של חולצה של אבא שלו (בעלי) שעד היום אני מתכחשת לכך שאי פעם הוא לבש חולצה שכזו.

וכך היו לנו שני שרוולים של חולצה וגילינו בהמשך שגם לגיסי יש את אותה חולצה (זה כנראה עובר במשפחה) ביקשנו אותה ממנו, עשינו לו טובה שהוא לא יצטרך ללבוש אותה יותר.

והיו לנו 4 שרוולים אחד היה בגן אחד בבית ועוד שניים למקרה שנצטרך.

כשאני מדברת עם הורים על חפץ מעבר חלקם תוהים מה יש בו?

למה הם צריכים אותו? ויותר מכך הם כבר מתארים תמונה עתידית של הפעוט מסתובב עם אותו חפץ כל יום כל היום, צובר לכלוך ובסוף נכנס איתו למיטה, לא מראה מלבב במיוחד.

אז מה בעצם יש בו באותו חפץ?

  1. הוא שלו– התינוק יודע שהחפץ שלו ורק שלו. הוא יכול לסגל לעצמו כפי שבכורי עשה או שאתם תעזרו לו כפי שעשינו עם שני ילדינו הקטנים יותר.
  2. נפרדות- החפץ עוזר לתינוק להפרד מהדמויות המטפלות שלו. יש לו את החפץ, שלו, והוא עוזר לו להרגיש שהוא בסביבה מוכרת כי החפץ האהוב שלו איתו. החפץ עוזר גם בפרדה לגן/ מטפלת או כשהוא הולך לישון.
  3. מנחם- התינוק מקשר את החפץ למשהו שיכול לנחם אותו, לעזור לו והוא יקח אותו כשיצטרך. החפץ לא מחליף אתכם בתור המנחמים, המרגיעים, המכילים וכל התפקידים שלכם ההורים אלא הוא יכול להיות לכם ולתינוק לעזר. עוד משהו שיכול לנחם אותו כשאתם לא מצליחים או כשאתם לא פנויים באותה שנייה.

החלטתם שאתם רוצים לסגל לתינוקכם חפץ מעבר? איך עושים זאת?

  1. נוכחות– החפץ צריך להיות נוכח לאורך היממה ולא רק כשהוא הולך לישון או כשהוא לא נינוח ואתם מרגישים שהוא צריך עזרה. אם הוא יראה אותו רק כשהוא הולך לישון או רק כשהוא זקוק לנחמה הוא לא יקשר אותו למשהו מרגיע. בדומה למוצץ, אם תשימו לו (לתינוק שעוד לא התרגל למוצץ) את המוצץ בפה רק כשהוא בוכה הוא לא יקבל זאת כי הוא לא מבין שזה משהו שאמור להרגיע אותו.
  2. מתי– הכי פשוט בזמן האוכל. שימו לב שבזמן זה התינוק ממולל אתכם גם ככה. הוא מחפש מגע עם משהו, זה יכול להיות הגוף שלכם או הסוודר אבל תראו שהידיים שלו עסוקות. שימו בינכם לבינו את החפץ שאתם רוצים להרגיל אותו אליו ותנו לו למולל אותו. אפשרו לו לשחק עם החפץ על מזרון הפעילות, בטיול בעגלה ובכל אפשרות שניתן. לאחר שיתרגל אתם יכולים להחליט איפה לתת לו להיות איתו ואיפה לא.
  3. לבחור לו– אתם יכולים לבחור לו חפץ או שהוא יבחר. אם אתם מרגישים שהוא התחבר למשהו, נסו לחשוף אותו אליו כפי שכתבתי ותראו האם הוא באמת מתחבר אליו. ואתם יכולים גם לבחור לו אחד.
  4. גן/ מטפלת– אתם יכולים לתת אחד כזה למסגרת בה הוא נמצא במהלך היום במידה וישנה כזו. ייתכן ואין לו צורך בחפץ שכזה באותה מסגרת וייתכן והנוכחות של החפץ תעזור לו.

ומה יקרה כשהוא יגדל אתם שואלים? איך גומלים אותו מזה?

אני עונה (לעצמי) ולהורים ששואלים אותי שאנחנו, כהורים, יכולים לקבל החלטות על הכאן ועכשיו שלנו ושל ילידנו.

אם נקבל החלטות מפחד מה יקרה בעתיד ואיך נגמול אותם אנחנו גם מפספסים את היומיום שאנחנו חיים בו ואולי אפילו מוותרים על דברים שיכולים לעזור לנו. היום.

הגמילה תגיע כשתראו ותחליטו שנכון לגמול וייתכן שהיא בכלל תגיע מהילדים.

מה יכול לשמש חפץ מעבר, חוץ משרוול של חולצה?

חיפשתי ברשת כל מיני רעיונות והנה הם כאן לשרותכם.

אבל גם חיתול טטרה היה חפץ המעבר של בתי האמצעית והיא אהבה אותו. מאד.

נומי הג'ירפה

ארנב חיתול

חד קרן 

 

מוזמנים להתלבט איתי על חפץ מעבר או איך לגמול את הפעוט שלכם ממנו.

התקשרו אלי או שלחו מייל.

מורן

 

 

 

 

ליצירת קשר ושאלות, מלאי את הפרטים:







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *