דמיון מודרך ללידה – איך להשתמש בדמיון כדי ללדת לידה קלה יותר

תמונה ליצירת לידה

ישנן נשים אשר "מקבלות" לידות מהירות וקלות כמעט ללא כאבים. וישנן נשים אשר "מקבלות" לידות ארוכות, קשות, מתישות וכואבות.

האם ישנה חוקיות? האם ישנן דרכים בהן תוכלי לחזות איזה לידה תהיה לך? והכי חשוב, האם תוכלי להשפיע על הלידה שלך? האם תוכלי להביא לעצמך לידה קלה?

ע"פ מחקרים רבים ומניסיון של 12 שנה של הכנה וליווי נשים בלידה, התשובה היא בהחלט כן – ניתן להשתמש בדמיון כדי ללדת לידה קלה יותר. 
בכתבה זה תוכלי למצוא פירוט של הטכניקה בעזרתה תוכלי לעשות זאת.

נשים רבות (ואולי גם את) חושבות ש:

  • "הלידה שלנו תלויה במבנה הפיזיולוגי שלנו או במזל ולא בנו!"
  • "אין באמת קשר בין דמיון הלידה שאני חולמת עליה ובין מה שיקרה במציאות"
  • "אם אאמין שהלידה שלי תהיה חוויה טובה ובדרך מסוימת אבל במציאות היא תהיה אחרת סתם אתאכזב!"
  • "עדיף לצפות לקושי כי אז אני כבר מוכנה אליו."

אני ממש שמחה להפתיע אותך ולספר לך שנמצא כי נשים שיש להן מחשבות חיוביות יותר לגבי הלידה הקרבה יחוו חווית לידה טובה וקלה יותר .

טכניקת "יצירת לידה" – דמיון מודרך לקראת לידה בשיטת: "מחשבה, מילה, מעשה"

כמה מילים על התאוריה שעומדת בבסיס הטכניקה –

  1. כל דבר שאנו עושות מתחיל במחשבה. המחשבה הנה השלב הראשון בכל עשיה, ללא המחשבה הראשונית לא נצליח לזוז, ליצור או להתקדם. הזיכרון של המחשבה או הדמיון נשמר במחסני הזיכרון בדומה מאד לזיכרון של מעשה שעשינו בפועל בגופנו ובמציאות ולכן המחשבה בעצם משמשת "אימון" לפעולה שאנו רוצים לעשות (בדרך זו מתאמנים גם ספורטאים או אנשים לפני משימות קשות ומורכבות). בדרך זו אנו יכולות "להתאמן" ללידה.
  2. כאשר אנו מעבירות את המחשבה למילים אנו נותנות לה כוח וקיום בעולם, וזהו החלק של ה"מילה". זה יכול להיות דיבור פנימי שמניע אותנו לעשות משהו או דיבור לאנשים אחרים שיעזרו לנו להגשים את המחשבה.
  3. המעשה. אלו הצעדים שאנו עושות בפועל כדי להגשים את המחשבה.

גם את הלידה שלך את יכולה ליצור, בדיוק בצורה הזאת:

הקושי העיקרי הוא שהרבה מהמחשבות שחולפות במוחנו והופכות למילים הן על מה שאנחנו לא רוצות שיקרה ,שהחלק במוח שלנו שאחראי לבצע את מה שאנו חושבות עליו אינו מבחין במילה "לא". מבחינתו המחשבה על תרחיש מסוים שוב ושוב והדיבור עליו גורם לו לחשוב בטעות שזהו התרחיש הרצוי.
וכך פעמים רבות אנו "מקבלות" בלידה בדיוק את מה שממנו פחדנו או חוויה מאד דומה (ועל כך כבר אמרו חכמים "כאשר יגורתי בא לי").

אז מה לעשות?

שלב ראשון – מחשבות

בדקי אילו מחשבות מתרוצצות אצלך בקשר ללידה

לכולנו שני סוגים של מחשבות :

1- נעימות:  כיצד נרצה ללדת ,עם מי ואיפה.

2- לא נעימות: כל מה שאנו לא רוצות שיקרה בלידה שלנו.

לכל אחת מאתנו יש את הרשימה של מה שהיא לא רוצה שיקרה בלידה.

"רק שאני לא אלד באוטו", או "רק שהלידה לא תהיה ארוכה", "רק שאני לא אפספס את האפידורל" , או "רק שאני לא "אשבר" ואקח אפידורל", "רק שלא יעשו לי קיסרי","רק שלא אצעק", "רק שלא יהיו לי קרעים ותפרים" ועוד

שבי וכתבי את הרשימה שלך .

עכשיו תסתכלי על הרשימה שרשמת ונסי להגיד את אותם דברים בלי ה"לא".

הנה כמה דוגמאות:

* "רק שאני לא אלד באוטו" – "אני מגיעה בדיוק בזמן הנכון לחדר הלידה"

* "רק שהלידה לא תהיה ארוכה" – " הלידה לוקחת זמן שאני יכולה להתמודד אתו"

* "רק שאני לא אפספס את האפידורל"  – " אני מגיעה בזמן לקחת אפידורל"

* "רק שאני לא "אשבר" ואקח אפידורל" – "יש לי את הכוח להתמודד עם הצירים "

* "רק שלא יעשו לי קיסרי"- אני יכולה ללדת בלידה ואגינאלית"

* "רק שלא אצעק" – "יש לי כוח להתמודד בצורה שנכונה לי"

* "רק שלא יהיו לי קרעים ותפרים" – "אני שלמה ובריאה אחרי הלידה"

 

* כמובן שחשוב למצוא את המילים שאת מתחברת אליהן

*אם מרגיש לך שזה נשמע קצת מוזר ולא טבעי, אז נכון, ובדיוק בגלל זה אנחנו מתרגלות.

שלב שני -מילים

כמו המחשבות גם רוב השיחות שאנו מנהלות עם בני הזוג, החברות ואפילו עם עצמנו הן סביב מה שאנחנו לא רוצות שיקרה. זה הזמן לשים לב ולשים במרכז את מה שאנחנו כן רוצות שיקרה ולדבר שוב ושוב על התרחיש החיובי. "תפסתן" את עצמכן מדברות שוב על מה "שלא", זה בסדר: תקנו ודברו על מה שכן.

 

שלב שלישי – דמיון ומעשה

1) שבי במקום שקט וכתבי את הלידה שלך ,כפי שאת רוצה שתהיה כתבי עם פרטים רבים ככל שאת יכולה  . דמייני שאת שולחת ליקום "הזמנה", את צריכה לשלוח הזמנה מפורטת כדי לקבל את הלידה שאת רוצה.

תתחילי בהתחלה: איפה את כשהצירים מתחילים? מי נמצא אתך? מה את מרגישה ברגע הראשון לחץ, מתח, התרגשות? איך את יכולה להירגע? אולי בעצמך בעזרת מחשבה מסוימת או משפט מסויים ,אולי בעזרת אדם אחר? איך את נראית ומה את עושה בזמן הצירים? מה יכול לעזור לך להרגיש בטחון?

התקדמי בזמן עם הלידה, הצירים מתגברים ואתם יוצאים לבית החולים או למרכז הלידה, איך ההרגשה להגיע לשם? ואם צריך, איך אפשר לשפר אותה ? והנה את כבר בחדר הלידה, איך את מתנהלת בו? האם את במקלחת? האם המלווים שלך עושים לך עיסויים? האם את בוחרת לקבל אפידורל ואיך את מתנהלת איתו?

המשיכי לכתוב את הלידה שלך עד שתגיעי לשלב הפתיחה המלאה ולשלב בו התינוק שלך יוצא לעולם ואליך: נסי לחוש מה את מרגישה בשלב זה ? מה עוזר לך? והנה הוא יצא והוא בחוץ איתך… תהיי כמה רגעים עם התמונה הזו.

חשוב – שימי לב שלא להשתמש במילים שליליות ב"יצירת הלידה".

2) קראי את הלידה שיצרת בקול רם, תתחילי בלקרוא לעצמך והמשיכי בפני אנשים, בני זוג, בני משפחה חברים כל אדם מפרגן יתאים.

3) לסיום אני מזמינה אותך לעצום עיניים ולדמיין את הלידה ש"יצרת" מתחילתה ועד סופה, יתכן שתרגישי בשלבים מסוימים שאת נתקעת ולא מצליחה להמשיך, זה הזמן לדמיין מי ומה יכולים לעזור לך במצב בו קשה לך להתמודד בעצמך.

יתכן שאחרי שתדמייני תרצי לשנות ו"לשפר" את הלידה שיצרת. את מוזמנת לעשות זאת עד שתגיעי ללידה שמרגישה נכונה ומתאימה לך. וכשתמצאי אותה חזרי ודמייני אותה שוב ושוב.

מרגישה שאת לא מצליחה לעשות בעצמך "יצירת לידה"? מרגישה שהמחשבות השליליות חזקות ומפריעות מדי ? אשמח לסייע לך בתהליך.

ג'יני אושרי – מטפלת מוסמכת בדמיון מודרך ופרחי באך דולה ומדריכת הכנה ללידה. ג'יני היא דולה בצפון הארץ והינה בעלת 12 שנות ניסיון. מתמחה בלידות אחרי קיסרי (ויב"ק + ויב"ק 2) ואחרי לידות טראומטיות.

לצפייה בהסבר על תהליך דמיון מודרך בלידה לחצי על הסרטון

ליצירת קשר ושאלות, מלאי את הפרטים:







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *