האם כדאי שאחים ישנו ביחד?

האם כדאי שאחים ישנו ביחד

 איך מחליטים האם כדאי שאחים ישנו ביחד?

אחת הדילמות היא האם לתכנן להם חדר ביחד או שכל אחד ישן לבד בחדר משלו?

אם אין מקום בבית המציאות פותרת את הדילמה ו"מכריחה" אתכם להלין אותם ביחד.

קודם כל מבינים למה אתם רוצים שהם ישנו ביחד.

הסיבות מגוונות ושונות ממשפחה למשפחה. יכול להיות שהורה זוכר את חווית החדר המשותף כמשהו נעים וייתכן והוא זוכר את חווית החדר לבד כבודדת.

ייתכן ואתם רוצים ליצור להם חוויות משותפות והחדר יכול לעזור בכך.

ואולי בכלל שמעתם מחברים שאצלהם העברה לחדר משותף פתרה את כל הפחדים שהיו לילד שלהם בלילה ואתם גם רוצים.

אחרי שהבנתם למה אתם רוצים שהם ישנו ביחד הגיע הרגע להתייחס לפחדים שעולים מהמחשבה שהם ישנו ביחד:

  • רעש– אם אחד מהם מתעורר בלילה אתם חוששים שהוא יעיר את אחיו שישן איתו בחדר. ובכן החדשות הטובות הן שהם לרוב מתרגלים לרעש אחד של השני. נכון, זה יקח זמן אבל הם יכירו את הרעש ויבינו שאין להם למה להתעורר ויפסיקו להתעורר. וטיפ קטן ממני אליכם, שנכתב בדם יזע ודמעות (שלי), הילד צועק בחדר מה הדבר הראשון שאתם עושים? משתיקים אותו, נכון? ומה הוא עושה? לרוב צועק חזק יותר.
    אחד הדברים החשובים הוא לשחרר את הלחץ ואת החשש מה יקרה אם הם יעירו. השחרור מראה לילדים שאין זה מפריע לכם וזה בסדר אם הם רוצים לעשות רעש והאמינו או לא, אחרי כמה ימים הם מפסיקים לבדוק את זה ולא צועקים. אין זה אומר שהם יהיו עכשיו בשקט (כמובן שזה גם תלוי גיל) אבל הם לא יתאמצו להפריע בכוונה.
  • פינה משלהם כל אחד רוצה שתהיה לו פינה משלו. פינה לשים את הדברים, פינה של שקט. והמחשבה על חדר ביחד לא מאפשרת פינה שכזו, כביכול. פה נכנסת לתמונה היצירתיות שלכם. נסו, ביחד עם הילדים אם הם בגיל שמאפשר זאת או לבד אם לא, לחשוב איך ליצור פינה לכל אחד למרות היותם בחדר ביחד. הפינה יכולה להיות בחדר או בחדר אחר יכולה להיות מדף או מגירה לא משנה מה היא תהיה ברור לכולם של מי כל פינה.
  • השכבות בתחילת הלילה הסיכוי שההשכבות תהינה כפי שהן היו עד שהם עברו לישון ביחד באותו חדר הן כנראה אפסיות, לפחות בהתחלה. אבל אם תזכרו לרגע, למה רציתם שהם ישנו ביחד אחת הסיבות, אני מניחה, ליצור להם זמן ביחד וחוויות משותפות. נכון שהזמן הזה הוא פחות נוח לכם, אתם רוצים לסיים את יומכם עם הילדים אבל זה בדיוק הזמן שרציתם ליצור להם. אתם יכולים להשכיב אותם כמה דקות לפני כדי לאפשר לזה לקרות בזמן שיותר נוח לכם או פשוט לאפשר את זה ולהבין כי הם ירדמו. בסוף.
  • שעת השכבה אם שעת ההשכבה זהה אזי הכנסו איתם לחדר ערכו את טקס השינה והפרדו ללילה טוב. אם זמני השינה שונים התאימו את טקסי השינה בהתאם. נניח הקטן נרדם לפני הגדול. אתם יכולים לערוך את טקס השינה של הגדול בסלון/ בחדר שלכם ולאחר מכן להכנס איתו לחדר. אתם גם יכולים לבדוק האם הקראת סיפור לגדול בחדר המשותף (עם מנורת לילה) לאחר שהקטן הלך לישון מפריעה לו, ייתכן ותופתעו.

אם אתם רגע לפני ההחלטה האם להעביר אותם לחדר ביחד או לא ואתם מתלבטים, מוזמנים להתקשר אלי או לכתוב לי כאן בתגובות ונחשוב ביחד מה נכון לכם כמשפחה.

בהצלחה

מורן

 

ליצירת קשר ושאלות, מלאי את הפרטים: