טיפולי פוריות בראי הרפלקסולוגיה

כאשר בני זוג מחליטים שהגיע הזמן להביא ילד לעולם, זהיכול לנבוע מסיבות שונות- דחף השרדותי והרצון להמשיך את הגזע, דחף פנימי ורצון להיות הורה (הרצון להעניק), רצון להתפתחות (מתוך ההבנה שגידול ילדים יפתח את כישורי החיים שלי), או מתוך אידיאולוגיה (הבנה של תפקיד ההורה והמשמעות שלו).
אלו הם מצבים מאוזנים.
לעיתים נוכל להבחין כי הסיבות לרצון להרות אינן ממניעים מאוזנים, וכי הם מושפעים מתפיסת עולם כזו או אחרת.
כחלק מהאבחון והטיפול הרפלקסולוגי, ניתן לסייע למטופל/ת לגלות את המניעים הלא מאוזנים לרצון להרות, וכאשר נזהה את אלו, נוכל להתחיל לנקות את חוסר האיזון.

אי- פוריות יכולה לנבוע כמובן מסיבות פיזיולוגיות, אולם במקרים שכיחים גם מסיבות נפשיות.
הסיבות הנפשיות לאי- פוריות יכולות להיות לחץ נפשי ופחדים על סוגיהם השונים, יחסים בין בני הזוג, חיבור לנשיות או הגבריות ועוד.

אז איך הרפלקסולוגיה קשורה למצבים האלו?

באבחון והטיפול הרפלקסולוגי, מתייחסים ל 4 אלמנטים- אדמה, מים, אש ואוויר. כל אלמנט מיוצג ע"י מערכות גוף שונות, ואיכויות אישיותיות ורגשיות שונות.
במאמר זה ניתן דגש לאלמנט האדמה.
אלמנט האדמה בכף הרגל מיוצג באזור העקב. אזור זה משקף את האגן, מערכת הרבייה, חלק
ממערכת העיכול וחלק משלפוחית השתן, גב תחתון ורגליים. בשאר חלקי הגוף, האדמה מייצגת את מערכת השלד.
מבחינה אנרגטית, האדמה מייצגת יציבות, ביטחון קיומי, הישרדות, סדר, ניקיון, צורך בסיסי בחומר, מזון, מיניות ויצריות, מגע והמשך הגזע.

מכיוון שנושא ההתעברות במהותו נמצא באזור האגן, אשר מיוצג ע"י אזור האדמה- בעקב, ניתן דגש רב בטיפול הרפלקסולוגי לאזור זה ולחוסרי האיזון שבו.

הרפלקסולוגיה מבוססת על ההנחה שגוף האדם משתקף באופן מלא (על כל רמ"ח אבריו) בכפות הרגליים. בנוסף מכיוון שרגלינו מושפעות מההליכה שלנו, וההליכה שלנו מושפעת ממצבנו הנפשי, כפות הרגליים משקפות גם את מצבנו הנפשי.

בטיפול הרפלקסולוגי יש שימוש בטכניקות שונות שמטרתן להניע את זרימת הדם יותר טוב, לסייע בניקוי הגוף ולהוביל לאיזון פיזי ונפשי.

במהלך הטיפול ייווצר קשר בין הרצון לבין התוצאה, נלמד לתת מקום לפחדים ולצמוח מתוכם וניצור תהליך שיוביל לאיזון פיזי ונפשי, ובסופו של תהליך להריון המיוחל.

*הטיפול הרפלקסולוגי משתלב נהדר עם טיפולי פוריות קונבנציונליים ואף מחזק אותם.

תמר שטרן לביא – אחות מוסמכת, רפלקסולוגית בכירה מומחית לפוריות, ומטפלת בפרחי באך.

ליצירת קשר ושאלות, מלאי את הפרטים: