הכנה ללידה

10 טיפים לשיפור סיכוייך להיכנס להריון בקלות ובמהירות

נשים רבות חוות קשיים בכניסה להריון, לפנייך מאמר ובו 10 טיפים שבאמצעותם תוכלי לשפר את סיכוייך להכנס להריון באופן טבעי.

1. פעילות גופנית מותאמת – מחקרים מוכיחים שקיים קשר ברור בין פעילות גופנית מבוקרת המותאמת ליכולת ולכושר של האישה לבין כניסה להריון. על הפעילות להיות משמעותית אך לא מוגזמת.

התעמלות בשיטת אביבה לאיזון הורמונלי ושיפור הביוץ היא פעילות ייחודית שנועדה לשפר את זרימת הדם באברי הרבייה הנשיים לחמם ולעסות אותם כדי להביאם לפעילות תקינה ובריאה ולשפר סיכוייך להרות. התרגילים הם פשוטים לתירגול, מהנים ומתאים לכל אישה ללא רקע בתנועה.

2. תזונה בריאה – אוכל הוא כמו הדלק של הגוף שלנו. כמו שנזין את האוטו שלנו בדלק נקי וטוב כדי שייסע, כך חשוב שנזין את הגוף שלנו באוכל בריא ואיכותי כדי שיהיה בריא ותקין.

חשוב שהתפריט יכלול אוכל לא מתועש וטרי, הרבה פירות וירקות ובשר אורגנים כדי למנוע הורמונים היכולים לגרום לחוסר איזון בגופנו. נעשיר את תפריטנו באומגה 3, ברזל ומזונות על -שהם גם נוגדי חימצון וגם מלאים בוויטמינים ומינרלים כגון אצות, מוצרי דבורים כמו פולן דבורים ומזון מלכות וזרעים כגון ציאה.

  אכילה מודעת ובריאה תביא לתיפקוד טוב יותר של מערכת הפריון.

אכילת יתר או דיאטות חמורות עלולות להביא לחוסר איזון הורמונלי. משקל תקין הוא חשוב כדי להיכנס להריון הן אצל גברים והן אצל נשים. ניתן להתייעץ עם  נטורופטית  לקבלת תפריט מתאים.

3. שתייה – שתייה מספקת היא חיונית לתקינות הגוף ולאיזונו. השתייה המועדפת היא מים. המים עוזרים לגוף להפריש רעלים ולמזון לעבור וכן לתהליך חילוף החומרים. מומלץ לשתות לפחות 8 כוסות מים ליום עדיף מים מינרלים או מפילטר ובטמפרטורה רגילה, כיון שמים קרים מכווצים ופוגעים בזרימת הדם ובעיכול.

4. שינה– חשוב לישון שינה טובה בלילה. השינה עוזרת לגוף לרפא את עצמו,וכמובן גם את אברי הרבייה. חסך בשעות שינה לאורך זמן עלול לפגוע באיזון הורמונלי ולשבש את המחזור החודשי ואפילו למנוע ביוץ בכלל.

5. שלוה ורוגע– נשים רבות שמנסות להרות שומעות את המשפט אם תירגעי תיכנסי להריון.

רוגע ושלוה עוזרים לנו לישון טוב יותר ולהרגיש טוב יותר ולכן להיות יותר בריאים.

ישנן דרכים רבות שעוזרות להשתחרר מהלחץ שלרוב חווים כשמנסים להיכנס להריון. סוגים שונים של הרפיות, דימיון מודרך, מדיטציות, וטיפולים הוליסטיים כמו רפלקסולוגיה , קערות טיבטיות ועוד דרכים שיכולות לעזור לנו להרפות ולשחרר מתחים בחיינו.

6. תמיכה רגשית –המצב של קושי להיכנס להריון מעלה תחושות שליליות וטיבעיות רבות כגון: כישלון, תיסכול, חוסר אונים, יאוש, קינאה, עצב דיכאון ועוד .

נשים רבות מרגישות שמשהו לא בסדר אצלן, חשות חוסר אמון בעצמן ובגופן ופגיעה בדימוי העצמי שלהן , בזוגיות ובעבודה, ובמישור החברתי והמשפחתי הרחב. פעמים רבות חוסר היכולת להיכנס להריון מלווה בהסתרה ובכך נמנעת האפשרות לקבל סיוע ועזרה או שלהפך יש התערבות יתר הגורמת לאי נוחות ותחושה שפולשים למרחב הפרטי.

ממחקרים עולה שמתן סיוע תמיכתי אישי, זוגי או קבוצתי עוזר להתמודד עם המצב של קושי בפריון ולהפיק ממנו תועלת ממשית. טיפול תמיכתי מאפשר לתת לגיטימציה לתחושות השליליות מקל על ההתמודדות בתהליך ומעלה את הסיכוי להרות.

שיטת טיפול עוצמתית להתמודד עם הקושי היא טיפול באמצעות שיטת העבודה של ביירון קייטי. זהו תהליך של חקירת מחשבות הגורמות לנו סבל בחיים. הטיפול מאפשר לנו לראות זויות נוספות של הדברים ולקבל את המציאות כפי שהיא באותו רגע.

בטיפול אנו משחררות רגשות שליליים וכך נוכל לחוות שקט, שלוה, שמחה המשפר את איכות חיינו.

7. הימנעות מאלכוהול סיגריות וקפאין – מחקרים מראים שהם פוגעים בפוריות הן של הגברים והן של הנשים.

האלכוהול אצל הנשים משפיע על המערכת ההורמונלית ועל המחזור החודשי. ובגברים פוגע בייצור הזרע.

לסיגריות אצל נשים יש השפעה שלילית על תהליך הכניסה להריון ופגיעה בעובר והגברת הסיכוי להפלות. הפגיעה של העישון על השחלות היא רבה ומגוונת. על פי מחקרים זמן הכניסה להריון של אישה מעשנת הוא כפול מאישה שאינה מעשנת באופן טיבעי ובטיפולי הפריה. ואין שוני בין עישון פסיבי ואקטיבי.

אצל גברים מעשנים אובחנה ירידה גדולה בספירת הזרע , תנועתיותו ואיכותו.

גם עישון מריחואנה פוגע ומפחית את כמות ספירת הזרע .

הפסקת עישון סיגריות חודשיים לפני טיפול הפריה יכולה לשפר משמעותית את הסיכוי להצלחה.

הקפאין הוא החומר שבמשקאות התה, קפה,קקאו, קולה ומשקאות האנרגיה והוא גם נמצא בתרופות מסויימות. הקפאין גורם לכיווץ ומפריע לזרימת דם תקינה ולכן פוגע באיזון ההורמונלי. גם לגברים מומלץ להפחית בכמות הקפאין.

8. עיסוי- 

הצורך במגע הוא צורך בסיסי שאינו פחות מהצורך שלנו בחמצן או במים. מחקרים מראים שאנשים שמקבלים עיסוי הם יותר אמפתיים ופחות מדוכאים. כמו כן הוא מוריד רמות של חרדה ומתח וידוע כפעילות מהנה ומרגיעה.

עיסוי רחם בשיטת ארויגו ATMAT הוא טיפול ייחודי המיועד לשפר את הפוריות..

עיסוי הרחם משפר את זרימת הדם לאיברי הרבייה ולאגן, עוזר לאיזון הורמונלי, והחזרת הרחם למקומו.

9. ויטמין-די

ויטמין זה משפיע על הביוץ ועל מצב הרוח חשוב שלא יהיה בו מחסור כדי להכנס להריון בקלות.

ניתן לקחת ויטמין זה כתוסף תזונה או להיחשף לשמש בצורה מבוקרת שלא תגרום לנזק בשעות הנכונות ולזמן לא ארוך

10. בלוטת תריס תקינה-.

עודף או חוסר של בלוטת התריס משפיע על חילוף חומרים תקין ופוגע באיזון ההורמונלי וביכולת הגוף להיכנס להריון.

לכן חשוב וכדאי לבדוק את תקינות בלוטת התריס  ולאזן אותה במקרה הצורך ע"י תזונה טיפול משלים או טיפול תרופתי.

ליצירת קשר ושאלות, מלאי את הפרטים:







כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *