תזונה והכנה להריון – כיצד להכין את גופך להריון בריא יותר

תזונה והכנה להריון

 

תזונה והכנה להריון

החלטת שבקרוב את רוצה להיכנס להריון

שווה להתכונן לקראת האירוע, רצוי להכין את הגוף לחוויה הנפלאה הזאת כדי ליהנות מאיכות חיים טובה בתקופה שהגוף עובר שינויי פיזי ורגשי. מבחינה פיזית דרוש שינוי תזונתי על מנת לתת לגוף את כל הוויטמינים, מינרלים וחומצות שומן הדרושות להריון תקין ובריא.

להיכנס להריון כאשר ישנם חסרים תזונתיים, עלול להחמיר את המצב ולייצר מצבים כגון אנמיה. חוסר איזון הורמונאלי שיכול להתבטא בתת פעילות בלוטת התריס או ב"סטרס" יכול לפגוע בפוריות ולהקשות על הכניסה להריון.

סטרס גדול יכול להוביל לפגיעה בפלורת המעי וכתוצאה מכך לבעיות ספיגה.אם ישנן בעיות עיכול, רגישויות בתזונה, או הליקובקטר פילורי , כדאי לטפל לפני הכניסה להריון.גם אם אין מצב בראותי אקוטי עדיין שווה לעבור תהליך של מודעות ושינוי תזונתי כדי להימנע במהלך ההיריון מבעיות כאלה ואחרות.

עקב כך בשלב ראשון כדאי להתחיל מבדיקות דם מקיפות.

נדרש לבדוק בין היתר ברזל (12B , IRON , חומצה פולית, המוגלובין). כמו כן תפקוד בלוטת תריס (TSH) וכן ויטמין D. ברפואה הטבעית נהוג להתחיל תהליכים בניקוי ועליו לבנות תזונה בריאה בהתחשב בחסרים תזונתיים ואסטרטגיה טיפולית. לא מומלץ ניקוי ללא ליווי צמוד והדרכה.

 דגשים בתזונה על מנת להכין את הגוף להריון

  • בשלב ראשון להפחית סוכר במיוחד אם ידוע על נטייה משפחתית לסוכרת או קנדידה.
  • להתמקד בשומנים בריאים כגון: טחינה, אגוזים, אבוקדו.
  • חומצות שומן חיוניות: מומלץ לצרוך אומגה 3 בתוסף, מעבר לאכילת דגי ים צפוני. אומגה 6 מאגוזים וטחינה ואומגה 9 משמן זית איכותי.
  • לעבור לדגנים מלאים כגון: אורז מלא, קינואה, כוסמת, גריסים, לחם כוסמין מלא ושיפון מלא.
  • קטניות הינה משפחה חשובה מאוד שמלבד ערך תזונתי רב תורמת לתחושת שובע ועשירה בסיבים החשובים לפלורת המעי.
  • להקפיד על צריכת ירקות בצבעים שונים ועלים ירוקים.
  • הפחיתו צריכת מלח גם באוכל וגם בחטיפים. הקפידו על צריכת מלח טבעי ללא חומרים מונעי התגבשות וכדומה.
  • הפחיתו בהדרגה קפה, עישון ואלכוהול.
  • צריכת חומצה פולית חשובה למערכת העצבים של העובר וליצירת תאי דם אדומים וחלוקת תאים.

התהליך זה רב ערך ומייצר אנרגיה טובה שחשובה כל כך בהמשך כשהתינוק מגיע. התזונה שלנו מזינה גם אותנו ובהמשך גם את התינוק, ההשפעה כפולה – ההשקעה כפולה ומשתלמת כפליים.

בתהליך נוצרת ההבנה שמגנזיום, ברזל וכדומה מגיעים ממקורות תזונתיים ולא מכדורים.בהמשך כשאת עוברת תהליך מוצלח הסטנדרטים התזונתיים בבית משתנים, ההרגלים משתנים וכאשר מגיע תינוק חדש הוא מגיע להרגלי תזונה חדשים ומתרגל לאוכל בריא. כולם יודעים שמה שאנו רגילים לאכול זה מה שטעים לנו…

לסיום חשוב שתדעי שישנה דרך טבעית להתמודד עם רוב הבעיות הבריאותיות.

אם את סובלת מקרוהן, כוליטיס, בלוטת תריס בתת פעילות או בהיפר ומצבים בריאותיים שונים, לנטורופתיה ישנה אסטרטגיה טיפולית המחזירה לידייך את האחריות לבריאות שלך.

סילבי אוירבך

 

ליצירת קשר ושאלות, מלאי את הפרטים: